Makeup Video,

Yüzü ince Gösterme Tekniği / Yüz Kontürleme

12:02 chunlibeauty 43 Comments

Günlük hayatımızda ya da özel günlerde yüzümüze bazı makyaj hileleri uygulayarak olduğundan daha güzel bir hale getirebiliriz.  Bugün size bu hilelerden biri olan yüz kontürlemesi ve aydınlatması hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum..
Makyajda kontur ve aydınlatma, yüzümüzün bütün görüntüsünü değiştirebilir. Bu uygulama ile yüzümüzü inceltme, elmacık kemiklerini belirginleştirme, burnumuzu daha ince ya da daha kısa bir hale getirebiliriz. Kontür uygulamasında koyu renkli (kahve &toprak renkli) ürünleri kullanıyoruz. Cildinizden bir kaç ton ya da daha koyu olması yeterlidir..   Aydınlatıcı olarak da açık renkli yüzü aydınlık gösterecek ürünleri kullanıyoruz. Kontür ve aydınlatma uygulaması yüz sekline göre, yüzün geri itilecek ve öne çıkarılacak bölgelerini baz alarak yapılır. Çeşitli yüz tipler için kontür uygulaması için detaylıca yazmam gerekirse;


Öncelikle yüz şekliniz ovalse, kontür uygulamasına pekte ihtiyacınız yoktur. Allık üzerine, alına ve çeneye bir miktar aydınlatıcı uygulamanız yüzünüzde ki hatları vurgulamaya yeter..  Tıpkı fotoğrafta ki gibi   

Kare Yüz;
 Kare şeklinde bir yüze sahipseniz; Saç diplerinize ve çene kemiğinize kontür uygulaması yapmanız gerekiyor. Alnınızı ve çenenizi de vurgulamak için aydınlatıcı sürmeniz gerekiyor..

Uzun Yüz;
Uzun yüz şekline sahipseniz yüzünüzü kısaltmak için allığı elmacık kemiklerinize, kontür için kullanacağınız ürünü  de çene kemiğinize sürmelisiniz..

Üçgen Yüz;
 Yüz şekliniz üçgense kontür uygulamasını yüzünüzün saçlarınıza yakın kısmına ve elmacık kemiğinizin alt kısmına uygulamanız gerekiyor. Yine alın bölgesini, elmacık kemiği üstünü ve çenenizi aydınlatarak vurgulamanız gerekiyor. 

Ters Üçgen;
Ters üçgen şeklinde yani alın dar çene kemiği geniş yüzlerde ise alın kısmına, göz altına ve cene kısmına aydınlatıcı uygulamalısınız. Kulak hizası bölümünden çeneye kadar olan kısma da kontür uygulaması yapmalısınız.

Yuvarlak Yüz;
Eger yüz şekliniz benim gibi geniş & yuvarlak ise kontur uygulamasıyla yüzünüzü hem daha ince hem de daha şekilli gösterebilirsiniz.  Bunun için, kontur uygulamasını yüzünüzün yan kısmından ( saç diplerinizden), yan çene kemiğinize kadar uygulamanız gerekiyor. Aydınlatmayı ise alın bölgeniz, elmacık kemiği üstü  ve çene bölgenize yapmalısınız ;

Bu yazıda kontürleme ve aydınlatma işlemini anlattım. Bir sonra ki yazımda kontür ve aydınlatıcı için kullanabileceğimiz fırça ve kozmetik ürünlerini tek bir yazıda derleyip yazacağım.. :) Sevgiyle kalın..


Benzer Yazılarım

43 yorum:

  1. kazak giymiş sıpa seni :) bende hırka giydim valla bugn ...
    çakma kemiklerini yesinler güzel olmuş bubisii :)

    YanıtlaSil
  2. kazak giymiş sıpa seni :) bende hırka giydim valla bugn ...
    çakma kemiklerini yesinler güzel olmuş bubisii :)

    YanıtlaSil
  3. kazak giymiş sıpa seni :) bende hırka giydim valla bugn ...
    çakma kemiklerini yesinler güzel olmuş bubisii :)

    YanıtlaSil
  4. kazak giymiş sıpa seni :) bende hırka giydim valla bugn ...
    çakma kemiklerini yesinler güzel olmuş bubisii :)

    YanıtlaSil
  5. çatlak seni :D al ibretlik olsun 4 tane mesajın gelmiş arka arkaya :D napalım elmacık kemiğimiz yok burnumuz güzel değil bizde hile yapıyoruz güzel gibi dursun diye :D

    YanıtlaSil
  6. yuhunuzz :) bende yanaklarım ince gözüksün diye kontürlüom haha :) napalım aplaa

    YanıtlaSil
  7. arka fonda haberler hoş olmuş :) eline sağlık valla videolarını beğenerek izliyorum, çok doğalsın ve çok anlaşılır anlatıyorsun, ya sanırım benimde elmacık kemiklerim yok, var sanıyodum ama benim surat da yuvarlak bu tekniği denemeliyim, sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  8. cnm izledim videonu çok şekersin bu arada ;) tabiki herkesin elmacık kemikleri vardır tabı ama seninki az belirgin olanlardan.. Sen ilgiyi biyere toplamak istıyosan oraya dikkat cekeceksin allığı elmacık kemiklerinde dahil tüm yanagına yaydın sen ama yaymamalısın bence ben öle yapmıyorum en azından tam elmacık kemiğime sürüyorum tabi herkesın yüz ve kemik şekilleri farklı ama birde öyle dene daha detaylı bilgi istersen maıl yada msn.den ulaşabılırsın cnm...pek anlatamadım sanırım çünkü :S ;)

    YanıtlaSil
  9. Shewolfcum biz burda hollandada butun yaz boyunca kazak giydik buna nedersin ? :) Dedik Bari son guneshli gunleri Turkiyede gecirelim ama gordugum gibi soguklar orayada geldi :)))

    kusen bende yarin isterim elmacik kemikleriiii :)

    YanıtlaSil
  10. Busecim, öncelikle sana katılmıyorum çünkü sesin kötü değil :) Ben blogunu, koyduğun resimleri takip ederken sesini hep daha farklı tahmin ederdim ama videolarını izledikçede aslında sana özgü ve net bir ses tonun olduğunu düşünüyorum :)

    Allık uygulamanı çok beğendim, bu allıklardan bende bakıp almak istiyorum fakat şu sıralar biraz kendimi tutmam lazım hehe:)

    Dün incecik bir gömlekle dışarı çıktım desem? Resmen dondum, neyseki arkadaşımın fazladan şalı vardı onla ısındım,

    Sıcak sıcak dedik şimdide üşüyoruz hehe :)

    YanıtlaSil
  11. çok tatlısın Busecim yine :)allık uygulamanada bayıldım bende çoğu zaman böyle kullanıyorum :) yalnız kazağını çok sevdim nerden aldın acaba??

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle geçmiş olsun :) ses kötü değil gayet sempatik :) Allık uygulaması da başarılı :)

    YanıtlaSil
  13. aynı olan bişey daha!bende de o aynalı taraktan var :D saol cnm mangoya bakayım bulurum belki geçen sezon olan leoparlı hırkaları bu sezonda koymuşlar belki buda vardır

    YanıtlaSil
  14. Shewolf :) mcx!

    cecilia heheh evet basket macı konusmalarını izliyordum acık kalmış :D begenmene cok sevindim teşekkür ederim :D

    M¥PriNcessS anladım canım dedigini ama ben keskin bir hat olmasın diye allığı biraz karıştırdım senin dedigin yöntemide uyguluyorum zaman zaman.. Ama daha cok MSF dark ile yapıyorum :D

    İkra :D kız ne ara yazdın yorumu bak daha yeni farkettim :D yok o kadar soguk degil ben kendimi saglama alayım dedim sadece tatil öncesi hastlanmak istemem :P sen yarın hele bi gel :D özledim seni mcxx

    CrescentQueen teşekkür ederim :D beğenmene çok sevindim :D dün bende incecik giyindim oda biraz etkiledi sabah snif snif uyandım :D alerjiyle karışınca karman çorman birsey oldum zaten vioda sol gözüm hafif kısık simdi oda kapanıyor ne oluyo bana ya :(

    Sanemm cok teşekkür ederim canımsın :D Mangodan almıştım gecen sezon :) senin bana resim sözün vardı??

    Sound of the Rain çok çok teşekkür ederim :) ya ben onu dalgasına söyledim formspringe bir kaç kişi öyle yorum atmıştı ondan dolayı :D

    YanıtlaSil
  15. Sanem hahah genemi yahu?? gene tutturduk bir yerden desene :D o aynayı babanem vermişti teee ne zaman :D ayna telef oldu ama o verdi diye atmıyorum :) mango kesin bu sezonda koyar bunu canım mutlaka bulursun :D

    YanıtlaSil
  16. :)BUSE
    BU VİDEONDA DİĞER VİDEOLARIN GİBİ GAYET BAŞARILI OLMUŞ...BİLDİĞİM KADARI İLE MAC NC3O STUDİO FİX KULLANIYORSUN...NC30 VE NC25 ARASINDAKİ RENK FARKINI ANLATABİLİRMİSİN...BİRDE MAC ÜRÜNLERİ İLE YAPILMIŞ TEN MAKYAJI VİDEOSU BEKLİYORUZ...BYE BYE:)...GEÇMİŞ OLSUN:(

    YanıtlaSil
  17. canım hasta hasta bizim için üşenmeyip video hazırlamışsın ve yine çok güzel bir şekilde anlatmışsın benimde elmacık kemiklerim hiç belli değildir benimde denemem lazım bu tekniği :D

    YanıtlaSil
  18. hasta halinle bile iyi görünüyorsun geçmiş olsun canım videolarla blog çok daha renkli oldu bence yeni ne var diye kontrol eder oldum sık sık :D

    YanıtlaSil
  19. burnu güzel gösteren video da var mı arkadaşım ya ? :))) daralmasını sağlayacak mesela...

    YanıtlaSil
  20. Makeup çok teşekkür ederim :) evet NC30 um 25 arasındaki farkı nasıl anlatabilirim bilmiyorum 25 kullanmadım cünkü.. Bildiğim tek şey 25 in daha açık renk olduğu :) önerilerin icin teşekkürler seve seve yaparım :)

    Nurgül çok teşekkür ederim :D umarım işine yarar bir video olur :D

    Ruhan :D çok teşekkür ederim ya :) böyle güzel yorumlar gelince daha sık güncellemek istiyorum :)

    iki dirhem bi çekirdek burun için şöyle bir teknik var burun kenarlarını daha koyu yapıp üst kısmı aydınlık tutmak.. )ı( böyle parantez yerlere daha koyu bir fond. yada pudra uygulamak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  21. Canım bayılıyrorum videolarına çok tatlısın :)

    YanıtlaSil
  22. chunli çok tatlısın.videolarını sverek takip ediyorum canım.çok dogalsın:)geçmiş olsun.çabuk iyileş yeni videolar yap:)

    YanıtlaSil
  23. ayyyy gene çok talı ve doğalsın canım,bayıldım videona:)bu arada geçmiş olsun:(
    yeni videolarını bekliorum canım mucxx ;))

    YanıtlaSil
  24. Videolarını seviyorum ve devamını bekliyorum ama renklerin daha belirgin olmasını isterdim çok geçmiş olsun kendine dikkat et

    YanıtlaSil
  25. Chunlicim diğer videolarını izleyememiştim, şimdi oturdum hepsini izledim, harika olmuş ellerine sağlık. İtiraf edeyim ben senin makyajların sayesinde eyelineri bayağı düzgün çekmeye başladım. Bu videolarla hepimiz master olacağız valla:) Ben de yoğun isteklere katılıp saç modeli videosu istiyorum

    YanıtlaSil
  26. Canım geçmiş olsun, video yine harika,ayrıca ses tonun çok karakteristik;) öyle 2 li allıkları fırçayla tek hamlede diklemesine geçiyorsun yanağının altı gölgeli üstü parlak oluyor çok seviyorum:)resimde videodan daha iyi belli oluyor allığın çok beğendim.çakma elmacık kemiğine de çok güldüm Allah iyiliğini versin :)

    YanıtlaSil
  27. çok geçmiş olsun, flormarın 43 numara allığını aldım ama bundada aklım kaldı benimde yüzüm yuvarlak ve de çıkık elmacık kemiği istiyorum hemen alıp anlattığın gibi uygulayacağım ... eline koluna sağlık

    YanıtlaSil
  28. littledumblonde3 Eylül 2010 12:03

    video cok sirin olmus canım, eline saglık.

    Ama bir iki gorusum olacak, bu allık bende de var, senin cildin icin kahve kısmı bence cok acık (senin de söylediğin gibi) daha koyu bi tonda elmacıkların daha iyi cıkar NARS zen i öneririm, bi de cene kenarına aydınlatıcı surersen daha guzel ortaya cıkıyor kemiklerin ve yanakların daha net olur gibi.

    Opuyorum

    YanıtlaSil
  29. ''CherryCoke'' heheeh bu iltifatla artık şımarmıyımda ne yapayım :D

    ''aynur'' yaa çok teşekkür ederim :) beğendiğine çok sevindim :) iyişeleceğimde daha da beter oldum bugün :/

    ''Tuqce'' güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :D dediklerine katılıyorum bende normalde MAC MSF dark kullanıyorum kontür icin :D bu allığı nasıl kullanabiliriz diye çektim bu videoyu :) önerin icin teşekkür ederim :)

    ''NahaPerfectDay'' çok teşekkür ederim renkler belli olsun diye elimden geleni yapıyorum ancak bu kadar oluyor :(

    '' Lucy '' eğer gerçekten bir katkım oluyorsa çok mutlu olurum :) beğenmene ve güzel sözlerine çok teşekkür ederim :)

    '' Makyajlı Kız'' hehehe napıyım farklı bir başlık olsun dedim :) Beğendiğine çok sevindim!! :D teşekkürler..

    '' ilk.nur '' canım güzel günlerde kullan :D bu allığı denemeden alma ama kahvesi belki kontür icin acık gelebilir bana biraz acık geldi cünkü.. Bu arada sen forumdaki ilknurmusun?


    ''littledumblonde'' canım çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  30. ''littledumblonde'' yazım eksik çıkmış :D bende kontür icin aslında MAC MSF Dark kullanıyorum.. Bu allığı nasıl kullanabiliriz diye çektim bu video yu :D Önerin iiçin cok teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  31. amanınnn ne tatlısın sen yaa kıyamam hasta hasta bize video çekmişsin bi de:)cnmm valla sayende makyaj yapmayı yeniden öğreniyorum süpersinnnn öpüyorum seniii kocamannn çok çok geçmiş olsuuun dikkat et kendine minnoş:)

    YanıtlaSil
  32. buseee ben cok begendimmmmmmmmmm geçmiş olsunnn artık profesyonelleşip bir websitesi acsan diyorummmm birçoğundan daha doğal içtensinn :)

    YanıtlaSil
  33. Tatlım harikasın yine.
    Hasta olmuşsun geçmiş olsun bitanem. :)
    Çakma lafına da bayıldım ayrıca.
    Ellerine emeğine sağlık fıstıkım. :***

    YanıtlaSil
  34. Gizzy tatlı cadım :D beğenmen beni çok mutlu etti :D asıl süper olan sensin pis kokoş :) çok çok öptüm seni :)

    MissEinstein ღ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ hauhe giderek kameralara alışıyormuyum ne :) yok ya o kadar prof. olamam bende o kadar teknik yok malesef :D

    Mor Kelebeğim tatlım benim :D sorma bugün cok daha fenayim bir poşet mendili bitrdim diyebilirim.. :D Çakma sarışınında çakma elmacık kemigi olur napayım :D

    YanıtlaSil
  35. evet canım forumdaki ilknurum :)) bugün allığı denedim aldım ve aynen anlattığın gibi uyguladım çok işime yaradı tekrar teşekkür ederim renkler tam tenime uydu benim ...

    YanıtlaSil
  36. Hahah çakmaymış yerim seni daha yükleniyor hemen bakıyorum bebeğim

    YanıtlaSil
  37. Buse'ciğim, kitap hediye ediyorum, beklerim:)

    http://halinintozubiterdelininsozubitmez.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  38. çok başarılı buldum ben, benim de yüzüm yuvarlaktır, özellikle fotolarda resmen sahip olmak istediğim yanakları elde etmişsin, mutlaka böyle bir allık ikilisi edinmeliyim ben de :)

    YanıtlaSil
  39. İlknur çok sevindim :D güzel günlerde kullan!! :D

    ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ :) çakma makma ama iş görüyor :P umarım beğenirsin :D

    Özge tamam canım seve seve :)

    Monila çok teşekkür ederim mat bir allık alırsan daha başarılı sonuclar elde edersin :)

    YanıtlaSil
  40. slm cok hos gozukuo yenı takıbe basladım cok rahat pratık yapıosun bu işin piri olmussun :))) izlemeye devam:)

    YanıtlaSil
  41. ipekcim uuzn burun nasıl kısa gösterılır kolay bı teknıgı varmı?sagol

    YanıtlaSil
  42. evet artık bende öğrendim sayende kontür olayını :))süper olmuş defalarca izledim,çok güzel anlatmışsın :))

    YanıtlaSil
  43. tatlım evet renk pek koyu değil ama çokta doğal durmuş koyu renkler sürünce yüzüne çamur sürmüş gibi duruyor :)

    YanıtlaSil

Yorum bırakmak isterseniz;

Bu Blogda Ara