Mutfak,

Cikolatali Pastam !!!

12:29 ikra 17 Comments

Merhabalar!! beN Kuzencan Aysun :) Ilk tarifimi dedimki en sevdigim shu müthish cikolatali pandispanya tarifiyle basliyayim. Gercekten Muthis bir tat. yani cikolata sevenler icin !! Bu tarifi bende netten bulmustum ama hangi siteydi onu hatirlayamiyorum. Herneyse ben elimden geldikce sizinle guzel tarifler paylasmaya calisacagim. Tabi ki detaylariyla birlikte :) bu ilk tarifimin fotograflarini birazını calinti yapacagim cunku elimde fotografim yok ama ceker cekmez kendi fotograflarimi burda yayinlyacagim

Çikolatali Pandispanya

Arzuya gore bu tarifi yari yariyada yapabilirsin.
  • 8 adet yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 6 çorba kaşığı toz kakao
  • 200 gr küvertur çikolata ( 200 gr bitter kulandım)(benmari usulu eritelim)
  • 1 paket vanilya veya 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
  • 6 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.

Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt kesip yerleştirelim. Fakat kağıdın yanlarından taşmasına dikkat edelim..Böylece pandispanyamızı kağıdın yanlarından çekerek çıkartabiliriz.

Yumurta,şeker ve vanilyayı kremsi bir yapı alana kadar çırpalım.

Un, kakao ve kabartma tozunu ayrı bir kapta eleyerek karıştıralım.Yumurtalı karışıma sırasıyla eritilmiş çikolata, yağ ve yoğurdu katarak karıştıralım. Kuru malzemeleride ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım.

Kalıbımıza karışımımızı dökelim ve önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 65-75 dakika pişirelim.Piştikten sonra tezgahımızda soğutalım ve streç filmleyip oda ısısında saklayalım.Bir gün sonra kekimizi streç filmden çıkartalım. Üzerinde kuruyan ve kabuklaşan yerlerini büyük tırtıklı bir bıçakla traşlayalım. Daha Sonraki Aşamalarıda resimlerde görebilirsiniz..
Çikolatayı Benmari usulu şekilde eritebilirsiniz..
----------------------
2 Paket krema (kesinlikle soğuk olucak)
2 vanilya (d.oetker)
3 krema sertlestiricisi (d.oetker)
3 yemek kasigi toz seker.

Malzemeleri bi derin kaba alip sertlesinceye kadar cirpalim. hertarafa sicriyor dikkat edin :)
sonra bu karışımı pandispanyayi iyikiye böldüğümüzün arasina sürüyoruz..
--------------------------
üst cikolata kaplamasi
200 gr bitter cikolata ve 200 ml krema kullaniyorsun.
kremamizla kucuk kucuk kirdigimiz cikolatayi bir tencereye aliyoruz..
ve cok kisik ateste cikolatamizi kremamizla karistirarak eritiyoruz..
Sonra bu karisimi soğuk bir kaba aliyoruz. iyice soğuyana kadar karıştırıyoruz..
Kati kivami olacak. istersen yarim saat buzdolabina koy daha cabuk soğur..
--------------------------
Pastamızın üzerini kaplayıp süslüyoruz
--------------------------
Ben resimde gördüğünüz gibi pastami taze cilekle susledim.. harika tadiyordu...
P.S: Pastamizi buzdolabinda muhafaza edelim..
Gönderen : iKra

Benzer Yazılarım

17 yorum:

  1. yemek saati olacak iş mi bu :P
    cok cezbedici duruyor chunli!

    YanıtlaSil
  2. Ya sen yaptın sandım, küçük çaplı bir kıskançlık krizi geçiriyordum. Hem bu kadar güzel, hem bu kadar yetenekli hem de bu kadar becerikli :)

    Bu arada kokosh dükkanınıza yeni ürünler gelmeyecek mi? Kesin bir şeyler almak istiyorum o kadar yazıp satmamak ayıp yani :) Zaten Ankara da hiç bir ürün bulamıyorum.

    sonmodayiz.biz

    YanıtlaSil
  3. :D yemeğin üzerine iyi gider canım yaaa

    Sonmoda ben yapmadım ya tarifi okudum bende deniyecegim :) sevgili kuzecanım yaptı yazısınıda o yazdı ztn :) En altta gördügünüz gibi şahane bol kalorili bir masa hazırlamış bizde orda olsaydık keşke :D Bu arada istedigin ürün varsa haber verebilirsin senin icin satın alıp gönderebilirizde ;)

    YanıtlaSil
  4. oldumu şimdi ayy nasıl canım çektiii:)

    YanıtlaSil
  5. hiiiii resimleri görünce yutkunmak zorunda kaldımm dehşet bişi ellerine sağlıkkk.yalnız şeyi merak ettm canım 8 yumurta fazla değil mi yumurta kokar gibi geldi bana

    YanıtlaSil
  6. sofra şahane, pastalar daha da şahane :) ellerine sağlık

    bu arada dükkan hayırlı olsun bol satışlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  7. Ayyy bu bana yapılır mı yaaa...

    Ölürüm o pastaya...

    aralarda fıstık koyarım bn bide.

    offf... :S

    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. merhaba Sochic :)

    yok hayir kokmuyor merak etme :)
    cikolata yogunlu bi pasta yani tadi sadece cikolata oluyor ve tadida harikaaa :) !!

    mor kelebekcigim :)
    evet icine fistikta atabilirsin..ben bazen cevizde kullaniyorum... cikolata damlasida olabilir... artik o senin damak tadina bakarr :D

    YanıtlaSil
  9. herkese yorumlari icin tesekkür ederim!! burada yeni oldugum icin yazım kurallarimda yanlislikler olabilir!! lütfen kusura bakmayin :)

    YanıtlaSil
  10. aldım direk tarifi canım denemem lazımmm dibim düştü:)

    YanıtlaSil
  11. chunliii sen naptın öle yaaa. o nasıl güzel lezzetli görünen bi masaa.. maşallah cnm nazar değmesin eline,koluna sağlık.. bnde denicem en kısa zmnda..

    YanıtlaSil
  12. :) sohic dene bi dilimde bana ayır bari :P

    Esracım ben yapmadım bunu kuzenim yaptı sanırım herkes ben sandı ilkten :) bende yazısının başına $imdi ekledim Aysun diye :D

    YanıtlaSil
  13. ben dun aksam pandispanyasini yaptim ve bugun geri kalan islemini yapmayi deneyecegim... :)

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Anamm kuzi neler yapmışşş :)
    Marifetli olmak bambaşka bi şe yaaaa....

    Ellerine sağlıkkk kuzicim :)

    YanıtlaSil
  16. ben de yapacağım ama üzerine ne koydu onlar tam olarak yazılmamış sanırım...yada ben mi algılayamadım acaba?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Merqure !

    Evet dogru haklisin tarif yarim kalmis :)

    200 gr bitter cikolata ve 200 ml krema kullaniyorsun. Gordugun gibi Kremayla cikolatayi cok kisik bir ateste eritiyiyoruz. Bir karisim olduktan sonra bunu karistirarak sogutuyorsun. Soguttuktan sonra fotograftaki gibi pandispanyanin uzerine dokuyoruz !!

    Umarim yardimci olabilmisimdir !!

    YanıtlaSil

Yorum bırakmak isterseniz;

Bu Blogda Ara