Bitkisel Ürünler,

Kayısı Yağı & Nar Çekirdeği Yağı

13:35 chunlibeauty 4 Comments

Cilt bakımını severim elimden geldigincede yeni ürünleri takip ederim. Cilt bakımında Eczanede satılan markaları kullanıyorum (Skin Ceuticals). Ama arada birde cildimin gerildiğini hissettigimde farklı nemlendiricilerede bakıyorum :) Doğal cilt bakımı diyince, hemen aklıma doğal yağlar geliyor.. Forumdada çok yazılıp konu$ulan yağlardan biride Kayısı yağı olmuştu.Çekirdeğinden  elde edilen kayısı yağı  güzellikte cok etkili deniliyordu..Bende bir ara aldım kullandım. Annemede tavsiye ettim. Onun cildi kuru olduğu icin yağlı yapıda ürünlere bayılıyor :) Kayısı yağının tüm cilt tiplerine uygun doğal bir ürün olması cok avantajlı.. Benim tercih etme sebebimde yüze doğal bir canlılık (benim biraz donuk bir cildim vardırda) ve parlaklık veriyor olmasıydı :) Yalnız ben sürme işini fazla abarttıgımdan mıdır nedir kücük beyaz butoncuklar olunca bırakmı$tım.Siz kullanırken dikkat edin.. Kullanım tavsiyeleri;

Cildin doğal güzelliği için yağlı ciltler haftada 1 gün sürmeli. Kuru ciltler ise günde bir defa kayısı yağını  sürerek cilde yedirmeli.Ölçü olarakta parmağın ucunu bir kaç defa yağa bandırıp, tamponlar halinde yüze sürüp, sonrada cilde yedirmek..
Kayısı yağını alırken soğuk pres üretim tekniği kullanılarak üretilip üretilmediğini sorup öyle alın deniliyor..
Nar Çekirdeği Yağı ? Bunuda yeni duydum..Yorumları ve herbalistlerin yazılarını okuyuncada merak ettim. Sizde seviyormusunuz böyle ürünler kullanmayı?
Genç ciltler için çizgi oluşumunu engelleyici, orta yaşlar içinde yaşlanmayı geciktirici etkisi varmış. Düzenli kullanımda cildin pürüzsüz bir hale gelmesine yardımcı oluyormuş. Cilt besleyici, sıkılaştırıcı etkisi ile yorgun  cilt  görünümünü  ortadan kaldırıp cilde tazelik katıyormuş.. Mış muş ben daha kullanmadım :): denemem lazım.. Zaten bu aralar cildim çok kurudu.. Deneyimlerimide size bildiririm yada deneyen varsa bana bildirsin :)

Benzer Yazılarım

4 yorum:

  1. ben malatyalıyım ve 14 sene malatyada yaşadım diye söylüyorum. yağıyla falan uğraşacağınıza mevsiminde kayısıyı taze yeseniz çekirdeklerini atmasanız onları da kırıp yeseniz ballasanız falan müthiş olur yani. ayrıca mevsimi olmadığında da gün kurusu dediğimiz bi olay var yalnız istanbulda bakıyorum çok büyük hatalar yapılıyor gün kurusunun böyle sarı olanlarını yiyor herkes.. çok yanlış efenim o sarının içinde ilaç milaç var gidiyo onun bütün yararları öyle güneş gibi parlayan bi renk alması için.. gün kurularının böyle kahverengileri olur onları yiyin hem tadı da daha güzel bence

    YanıtlaSil
  2. şAHSeN Ben yiyorum ztn.. Meyve canavarıyımdır.. Yaş/kuru hergün meyve tüketirim zaten.. Bende sarısını değilde genelde kararmış gibi olanlarını yiyorum.. Doğrusunu tükettigimi ögrendim cok sevindim

    YanıtlaSil
  3. bu nar çekirdeği yağını mutlaka almalıyım :)

    YanıtlaSil
  4. bende bugun alicaktim ama naptim unuttum :) yarin sorayim bizim aktara

    YanıtlaSil

Yorum bırakmak isterseniz;

Bu Blogda Ara