Makyaj,

O Bir MUA, O Bir Blogger, Rıfat Yüzüak'la Kısa Bir Röportaj

13:21 chunlibeauty 8 Comments

 Makyajla iç içe olanlar Rıfat Yüzüak'ı tanıyordur ama tanımayanlar için  kısaca Rıfat Yüzüak'ı tanıyıp, MUA +Blogger olmak hakkında kısa bir söyleyiş yaptık;



 İlk önce klasik bir soruyla başlayıp Rıfat Yüzüak kimdir diyip kısaca tanıyalım ;


1983 İstanbul doğumlu. Öğrenimini tamamladıktan sonra tesadüfen makyajla tanışmış. Kanada’da body paint eğitimi almış. Türkiye’de yapılan tüm fashion week ve fashionable defilelerinde, hem makyaj tasarlama ve karar aşamalarında hem de defile backstagelerinde görev yapmış. Vivienne Westwood, Roberto Cavalli, Missoni, Salvatore Ferragamo, Gianfranco Ferre ve tüm Türk modacılarla çalışmış. Birçok dergide makyajları yayınlanan Rıfat Yüzüak sayısız ünlü ile çalışma fırsatı yakalamış. Bununla kalmamış bir de kendine blog açmış, onu ve yaptığı makyajları blogundan takip etmek isterseniz adresi;
rifatyuzuaksmakeup.com

Dipnot:   Ebru Gündeş'in değişen makyajı merak edenler bu  yazıyı kaçırmasın;
 Makyaj yapmak senin için ne ifade ediyor ve bu işe başlayıp bu kadar başarılı olmanın sırrı nedir?

Makyaj yapmak benim için dünyayı kurtarmak gibi birşey =) Şaka bi yana işimi o kadar önemsiyorum ve ciddiye alıyorum belki bu yüzden yaptığım işler insanların dikkatini çekiyor olabilir :) Bunun dışında insanın sevdiği işi yapması ile başarı paralel oluyor çoğu zaman bence..

 Makyaj dünyasında epey popülersin blog açma fikri nasıl doğdu?

İşimle alakalı çok fazla çaba sarf edip iyi şeyler çıkartmaya çalışıyordum ve daha çok insana ulaşmak ve konu ile alakalı isteyen insanların bilgilenmesi için böyle bir fikir geldi aklıma gerisi çorap söküğü gibi geldi çünkü makyaj konusu herkesin ilgisini fazlasıyla çekiyor düşünsenize bayanların güzelliğini arttırma gibi bir şansları var nasıl ilgi çekmez :)


 
 Blog yazmakta zaman isteyen bir iştir. Bu kadar yoğun bir tempoda nasıl vakit buluyorsun?


Evet çok yoğun çalışıyorum ve aslında çok fazla vakit ayıramıyorum mesela hala ertelediğim blogu yenileme fikrim ve geliştirme fikirlerim bu yüzden bekliyor ama yinede yaptığım her işi paylaşmaya çalışıyorum..


Blog izleyicilerine tavsiyelerde bulunuyor musun? 
Evet genelde bloga koyduğum çekimdeki makyajda ne ürün kullandığımı ve nasıl kullandığımı yazıyorum 

 Kendini geliştirmek adına neler yapıyorsun?
Dünyayı tam anlamıyla takip ediyorum defileler, dergiler, ünlüler, moda çekimleri, filmler, bloglar ve siteler aynı zamanda yeni çıkan ürünler ve dier makeup artistler aldığım bütün bilgilerle kattığım kendi vizyonumla, tarzımla şekillendiriyorum ve geliştiriyorum işimi 


 Severek takip ettiğin bloglar var mı?

Başladığım zaman içinde kayboluyorum ve beğendiğim görselleri toplayıp tekrar dönüp bakıyorum düzenli bir blog adı yok malesef bende=)

Makyajda tahammül edemediğin hatalar nelerdir? 

Kimsenin makyajına bakıp eleştirirken bulmadım kendimi hiç sadece fazla makyaj herzaman için iyi bişey deil ve güzelde durmuyor. Ancak profesyonel işlerde amatör makyajlara hiçbir zaman tahammül edemiyorum


Makyajı genel olarak beğenilen ve merak edilen Ebru Gündeş'le olan çalışmanıza blogunuzda yer vermişsiniz. Burada da detaylı olarak anlatmanızı istesem ?

Makyajı genel olarak beğenilen Ebru Gündeş'le biz çalışmaya başladığımızda Ebru Gündeş makyajını bırakıp farklı bir makyaj yapmaya başladık yaptığımız en büyük değişiklik makyajı (renkleri) azaltıp kendi güzelliğini ve gençliğini vurgulayacak şeykler yaptık;


Yüz hatlarına kemik yapısına göre gölgeler veriyoruz ve yüz şekli ve kemik yapısı ortaya çıkıyor yüzünde kusursuz olan kısımları ışıltılı pudralarla aydınlatıp daha ortaya çıkartıyruz ve renk kullanmak istersek sadece dudağında kullanıyoruz ve en önemlisi belirlediğimiz bu tarzın dışına çok çıkmıyoruz bu sayede her zaman aynı standartta gözüküyor aldığımız tepkilere göre herkes estetik yaptırdı yada extra bir şeyler var sanıyor aslında sadece makyajı azaltıp ışıltıyı çoğalttık eskiden makyajı görünüyordu artık yüzü,gençliği ve güzelliği gözüküyor en önemli konu bu bence =)

 
Son olarak eklemek istediğin birşey varsa alalım; :)

Makyaja kimse belirli kurallar koyamaz ama herkesin kendisine yakışan makyaj sitilini doğru ürünleri bulup bunun dışına çok büyük adımlar atmadan devam etmesini tavsiye ederim  

Rıfat Yüzüak'a verdiği bu röportajdan dolayı çok çok teşekkür ediyorum! Umarım bir gün makyaj sanatından bende nasiplenirim :)!!
Sizde böyle başarılı bir MUA'dan bilgiler almak ona sorular sormak istiyorsanız Blogunu takibe almanızı öneririm;

Benzer Yazılarım

8 yorum:

  1. Rıfat Yüzüak'ın tarzına bayılıyorum..işini çok severek yaptığı her halinden ve tabii ki başarısından belli...

    YanıtlaSil
  2. hala MAC de MUA mı? kendisini bir şubede bulabilir miyiz? MAC den hani eğitim alıp aynı zamanda o para ürün aldığımız bir uygulama vardı. Rıfat hala MUA ise eğitimi ondan almayı çok isterdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıldı mı bilmiyorum blogundan kendisine sorabilirsiniz :)

      Sil
  3. ben daha önce kendisine fondötenler hakkında birşeyler sormuştum.mac ın fondötenleri hakkında, lütfen bana bu tarz sorular sormayın diye yanıt verdi.bir daha ona soru sormak mı asla.umarım diğer arkadaşlara yardımcı olur..ne diyebilirim.

    YanıtlaSil
  4. Bende diyordum ki Ebru Gündeş'in makyajını sonunda değiştirmesinin altında kim var. Çok başarılı

    YanıtlaSil
  5. Dogruyu soylemem gerrkirse ebru gunddesin makyajini zerre kadar begenmedim :S cok boyanmis yapma bebek gibi...

    YanıtlaSil

Yorum bırakmak isterseniz;

Bu Blogda Ara