Concealer,

Kapatıcı Kullanmanın Püf Noktaları;

09:00 chunlibeauty 11 Comments

Cildimizdeki kusurları gizlemek için kapatıcılardan destek alırız. Bu sebeple cildimize uygun kapatıcıyı seçerken nelere dikkat etmeliyiz? Seçtiğimiz kapatıcıyı cildimize nasıl uygulamalıyız? Bu konulara biraz değinmek istiyorum;



İşe ilk olarak doğru kapatıcı bulmakla başlamalıyız. Bunun için ilk adım uygun rengi bulmak.
 Cilt tonumuzdan farklı tonda bir kapatıcı alırsak, kapatmayı istediğimiz bölgeyi daha fazla vurgulamış  oluruz.
* Sivilce kapatmak için kapatıcı kullanacaksak sarı alttonlu ürünleri tercih etmeliyiz. Göz altına ise pembe alttonlu olanlar daha ideal bir seçim olur.

*Kapatıcılar ciltte biraz kurutma yapar. Bu sebeple kapatıcı uygulamadan önce cildi ve göz altını iyice nemlendirmek gerekiyor


* Uygulama yaparken azdan çoğa doğru kademeli gitmek gerekir. Cildimizdeki lekeleri kapatmak istediğimizde tek seferde yoğun ürün kullanmak yerine, bir kaç kat kademeli olarak kapatıcı uygulamak daha iyi sonuç verir. Bir de diğer bir püf noktası;

Önce fondöten, sonra kapatıcı!

  • Göz altı morluklarını gizlemek istiyorsak fondöten uygulamadan önce, 
  • Yüzümüzdeki sivilceleri gizlemek istiyorsakta fondöten uygulamasından sonra kullanmalıyız. 
* Göz altına uygulama yaparken kapatıcıyı göz altına yay çizerek değil, üçgen şeklinde uygulamak gerekir.  Bu uygulama hem göz altımızın daha aydınlık görünmesini sağlar hem de yüzümüzde lifting etkisi  yaratır.


* Kapatıcıyı fırça ile uygulayacaksak silme hareketleri ile değil (fırçayı sağa sola kaydırma), tampon hareketleri ile baskı yaparak uygulamak gerekir. Ya da parmak uçlarımızla hafifçe bastırıp ürünü cilde yerleştirebiliriz.  Beauty Blender gibi süngerler özellikle göz altı kapatıcı uygulaması için çok kullanışlı oluyor


* Eğer göz altımız fazla morsa ya da cildimizde kızarıklıklar yoğunsa tek başına kapatıcı uygulamak yeterli gelmeyebilir. Bu gibi durumlarda ciltteki kusurları hedefleyen farklı renklerdeki Correctorlerden destek alabiliriz  Mesela göz altı morluğumuz yoğunsa turuncu, sivilce ve kızarıkları nötrlemek için yeşil tonda corrector tercih edebiliriz. Tabii bunun üzerine yine ten rengimizde ama daha hafif bir kapatıcı kullanmalıyız.
* Dudak çevresinde oluşan koyu lekeleri  örtmek, ya da ruj sürdüğümüzde dudaklarımızı daha öne çıkartmak istediğimizde de kapatıcı dudaklarda kullanılabilir.

 * Kaşlarımızı vurgulamak için kaş üzerine de kapatıcı uygulaması yapabiliriz.

 Kapatıcı olarak hangi ürünü seviyorsun derseniz benim sıralamam şu şekilde;
Göz altı olarak;
Yazın göz çevremi güneşten korumak için de en çok Kiehls BB kapatıcısını kullandım.

Yüzümdeki kusurları kapatmak için;
Ya sizin favori kapatıcınız hangisi?

Benzer Yazılarım

11 yorum:

  1. Farmasi kapatıcıdan çok memnun kaldım onun dışında, the balm güzel ;)

    Güzel bir yazı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için ben teşekkür ederim. Farmasi hiç denemedim :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık çok emek vermişsin çok güzel bir yazı hazırlamışsın bu istikrarını ve disiplinini seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim. Aslında çok disiplinli değilim keşke birazcık olabilsem diyorum

      Sil
  3. Paylaşım için teşekkürler.Bu arada blogumda çekiliş düzenliyorum,beklerim :)
    http://yasamizi.blogspot.com.tr/2015/09/blogum-3-yasnda-ve-cekilis-zaman.html

    YanıtlaSil
  4. Favori kapatıcım La girl proconceal kapatıcı çok yoğun ve güçlü örtücülüğe sahip
    http://matmazelgreen.blogspot.com/2015/08/lagirlproconcealkapatici.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet baya güzel ve kapatıcı ben de beğeniyorum. :)

      Sil
  5. kapatıcı arıyorum morluklar için cok güzel bir bilgilendirme olmuş.Ellerine sağlık canım, bloğunu severek takip ediyorum bende beklerim yeni açtım:) caglagrmngl.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim :*

      Sil
  6. Merhaba....MAC ProLong Wear hangi rengini kullanıyorsunuz acaba...cilt rengimiz çok benzer ve ben bu ürünü almayı düşünüyorum...Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum bırakmak isterseniz;

Bu Blogda Ara